語学学習のスペースアルク(SPACE ALC)がお届けする進化するオンライン英和・和英辞書『英辞郎 on the WEB』。大学生やビジネスパースンから翻訳家、医療・製薬業関係者の方々まで幅広くお使いいただいております。
ALC Online Shop

英辞郎データ提供元 EDP のサイトへ
検索文字列 摂る 該当件数 : 42
* データの転載は禁じられています。  
  • ~するのに十分な水分を摂る
    drink enough fluids to
  • ~をしっかり摂る
    receive enough
  • ~をたっぷり摂る
    consume ~ in large quantities
  • ~を摂るための食品として適している
    be among the best sources of
  • 1日に摂る食物
    food on a daily basis
  • 「当社は、人々が、健康に良い食べ物を摂るように奨励しているところです」と、ゴールドマン氏は説明しました。
    "We're trying to make people move toward healthier diets," explained Goldman."VOA-T254", "2181782"
  • 「良い」脂肪を多く摂ると心臓病にかかりにくくなる
    Eating More 'Good' Fats Lowers Risk of Heart Disease"VOA-T300", "2289854"
  • 「野菜や果物(の料理)を1日に10品も摂る必要はありません。
    "You don't need to go ten a day in vegetables and fruits.〔【訳注】goの後にtoがあるべき。VOAの音声ファイルではgo toと言っている。〕"VOA-0479", "2184163"
  • こうして糖分を多く摂る女性は、それが妊娠前の習慣であったとしても、妊娠している間に、女性自身と胎児を危険な状態にすると、チェン氏は結論付けました。
    Chen concluded that a woman who consumes this much sugar, even before she gets pregnant, puts herself and her baby at risk during the pregnancy."VOA-T187", "2278973"
  • また、犬が人間と同じような食事を摂るようになり、糖尿病など生活習慣病になる犬が増え、動物病院は繁盛している。
    At the same time, animal hospitals are thriving due to the fact that dogs are eating food of a similar quality to human food which causes dogs to suffer from lifestyle-related diseases such as diabetes.〔【出典】Hiragana Times, 2006年12月号◆【出版社】株式会社ヤック企画 "HT242025", "2262354"
  • タンパク質を余分に摂る
    eat extra protein
  • バランスの良い食事を摂る
    eat a well-balanced diet
  • ビタミンを十分に摂る
    get enough of vitamins
  • ビタミンを摂ることを考慮に入れる
    consider taking vitamins
  • ファルザネー・ファル博士によると、冠動脈疾患の患者に、オメガ3脂肪酸を1日当たり少なくとも1g摂ることを勧める米国心臓協会の勧告を、今回の研究結果は支持しています。
    Dr. Farzaneh-Far says the results of his study support the American Heart Association's recommendation that heart disease patients with coronary artery disease have at least one gram per day of omega-3 fish oil."VOA-T230", "2287416"
  • 低塩食を摂る
    eat a low-salt diet
  • 低炭水化物食を摂る
    eat a low-carb diet
  • 健康補助食品を摂る
    take health supplements
  • 十分な栄養を摂る
    take enough nourishment
  • 十分な水分を摂る
    drink plenty of liquid
  • 十分な量のカルシウムを摂る
    consume adequate amounts of calcium
  • 参加者には、たばこを吸わない、毎日欠かさず運動する、飲酒はほどほどにする、果物と野菜を十分に摂るという各項目について1点が与えられました。
    The participants were awarded one point each for not smoking, exercising regularly, drinking alcohol moderately and eating plenty of fruit and vegetables."MB004254", "2497364"
  • 口から食べ物を摂る
    take food by mouth
  • 周期性まひは、炭水化物と塩分が多い食事を摂るなどの多くの要因によって、筋肉が一時的に弱くなったり、まひしたりする、珍しい遺伝性疾患です。
    Periodic paralysis is a rare genetic disorder in which muscles can become temporarily weak or paralyzed by a number of factors, including meals high in carbohydrates and salt."VOA-T155", "2431182"
  • 多量の水分を摂る
    drink plenty of fluids
  • 大匙1杯の~をたっぷりの水と一緒に摂る
    take a tablespoon of ~ with plenty of water
  • 彼の研究で、白米を多く摂る食生活は、2型糖尿病のリスク上昇と関連があることが示されています。2型糖尿病とは、体が血液中の糖を適切に使えなくなる深刻な病気です。
    His study shows that a diet high in white rice is associated with an increased risk of Type 2 diabetes, a serious health condition in which the body is unable to properly use sugar in the bloodstream."VOA-A214", "2321688"
  • 果物が豊富な食事を摂る
    eat a diet rich in fruit
  • 果物と野菜をたくさん摂ることによって、十分な酸化防止剤を得られます。それによって、汚染物質に対抗できるのです。
    A diet high in fruits and vegetables will give plenty of antioxidants to fight the pollutants of antioxidants today.〔【出典】Hiragana Times, 1994年12月号◆【出版社】株式会社ヤック企画 "HT098036", "2225462"
  • 果物は3皿分を摂ることとし、脂肪からのエネルギー摂取は、およそ24%まで減らしたのです」と、Moores Cancer Center(ムーアズがんセンター)のピアス氏は語っています。
    We got three fruit servings and we took energy from fat down to about 24 percent," says Pierce, with the Moores Cancer Center."VOA-0479", "2552913"
  • 果物や野菜をたくさん摂る
    eat lots of fruits and vegetables
  • 栄養補助食品を摂る
    take a supplement
  • 栄養補助食品を摂ることを勧めない
    recommend against taking supplement
  • 水分や塩分が汗で失われるため、熱中症を防ぐには水を飲み塩分を摂ることが重要です。
    To prevent heat stroke, it is important to drink water and take in salt, as they are lost in sweat."MB000478", "2543342"
  • 炭水化物を摂るのを止める
    cut out the carbs
  • 炭酸飲料からそんなたくさん砂糖摂るの、体に良くないよ。
    It's not good for your body, taking in all that sugar from sodas."FAMILY21", "2109685"
  • 米国の最新の研究によると、適度な減塩食を摂ることで、心臓血管病のリスクを低減し、同時に医療費を著しく削減できます。
    A new US study shows modest reductions in dietary salt intake can reduce the risk of cardiovascular disease while at the same time significantly lowering healthcare costs."VOA-T229", "2227683"
  • 適度な減塩食を摂ることで顕著な結果が得られることを、研究者は発見しました。
    Researchers found the results from a modest reduction in salt consumption were striking."VOA-T229", "2437833"
  • 適量のカルシウムを摂る
    get an appropriate amount of calcium
  • 野菜が豊富な食事を摂る
    eat a diet rich in vegetables
  • 食物繊維をたっぷり摂る
    get plenty of fiber
  • 高タンパク食を摂る
    eat a high-protein diet